۱۳۹۱ بهمن ۴, چهارشنبه

جلوگيري از تخليه فاضلاب ليبرتي, آلودگي محيط و گسترش بيماريهاي گوناگون


ليبرتي- شماره 69


نيروهاي عراقي از دو هفته قبل به دستور صادق محمد كاظم، در يك رويكرد جديد ضد انساني به منظور اذيت و آزار ساكنان، در انتقال فاضلاب ليبرتي به خارج از كمپ اخلال مي‌كنند. به عنوان مثال روز دوشنبه 2بهمن از خروج تانكرهاي فاضلاب، جز تعداد بسيار محدودي جلوگيري كردند.
فشار ناشي از عدم تخليه، نشتي هاي جديدي در منابع فاضلاب كه همه پوسيده هستند به وجود آورده است، قسمتهايي از سطح كمپ را آلوده كرده و در معرض گسترش انواع بيماريها قرار داده است. اين وضعيت با توجه به ساير محدوديتها در زيرساختها، نتايج وخيمي در پي خواهد داشت. مراجعات ساكنان به مانيتورهاي سازمان ملل براي حل اين مشكل تا كنون به جايي نرسيده است. با ممانعت از تخليه فاضلاب هر لحظه امكان به وجود امدن شكافهاي بزرگ در منابع والوده شدن سطح بيشتري از ليبرتي وجود دارد. (عكس ضميمه است).
وضعيت كنوني فاضلاب ليبرتي نشان مي‌دهد كه تا چه اندازه اطلاعيه 11 بهمن 1390 (31 جنوری 2012) مارتين كوبلر، نماينده ويژه دبيركل ملل متحد، مبني بر اينكه زيرساختهاي ليبرتي با «استانداردهاي بين‌المللي» منطبق است، مجعول، فريبكارانه و به منظور بي خانمان كردن اجباري ساكنان اشرف بوده است. او در اين اطلاعيه اعلام كرده بود:
«كميسارياي عالي پناهندگان و دفتر حقوق بشر يونامي اكنون اين را كه ساختار و امكانات كمپ ليبرتي طبق استانداردهاي انساني بينالملليِ تصريح شده در MOU است ، مورد تأييد قراردادهاند».

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
3 بهمن 1391 (22 جنوری 2013)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا ما را با استدلال و نظرات علمی خود یاری رسانید