۱۳۹۱ دی ۲۷, چهارشنبه

قطعنامه­ ی راهپیمایی همبستگی با هزاره های داغ­دار کویته



ضمن عرض تسلیت به بازماندگان شهدای فاجعه­ ی اسف­بار روز پنج­ شنبه­ ی کویته،
و تشکر بی پایان از احساس مسوولیت و مدیریت خوب «حزب دموکراتیک هزاره» (HDP) در سازمان­دهی اعتراضات اخیر در شهر کویته­ ی پاکستان،
ما مردم غرب کابل که امروز در هم­دردی با هزاره ­های داغ­دار کویته و پایداری روی عهدهای مشترک­ مان دست به راهپیمایی زده ­ایم، بار دیگر به برادران و خواهران­ مان در سراسر جهان اطمینان می­ دهیم که همچنان روی همبستگی خود با آنان باقی خواهیم ماند و سرنوشت آنان را شرنوشت خود می­ دانیم و در غم و شادی یک­دیگر سهیم خواهیم بود.
در این راستا ما از مجامع بین­ المللی و به­ ویژه سازمان ملل متحد می­ خواهیم تا مطالبات ما را که در زیر آمده­ اند، مورد توجه جدی خود قرار داده و با قاطعیت به آن­ ها رسیدگی نمایند:
  1. ما از سازمان ملل متحد به­ عنوان عالی­ ترین مرجع حقوقی ـ سیاسی کشورها و مردمان جهان می­ خواهیم تا سکوت نامطلوب و مرموز خود در قبال نسل­ کشی آشکار هزاره­ ها در کویته­ ی پاکستان که از 4 سال گذشته شدت بی­ سابقه ­ای گرفته است را هرچه سریع­تر بشکند و اوضاع رو به وخامت هزاره های آن سرزمین را مورد پیگیری قرار دهد.
  2. دولت پاکستان که ادعای مبارزه با تروریزم را داشته و همه ساله برای این منظور کمک­ های بین­ المللی زیادی را دریافت می­ نماید، وادار نمایید تا در مبارزه با تروریزم شفاف­تر و جدی­تر برخورد نماید. مثلا این دولت که چندی پیش ملک اسحاق یکی از سران گروه تروریستی موسوم به «لشکر جنگوی» را دستگیر نموده بود، دوباره و بدون هیچ دلیل منطقی آزاد نمود.
  3. ما از سازمان ملل، اتحادیه­ ی اروپا، ایالات متحده ­ی امریکا و تمامی کشورهای دموکرات و آزاد جهان می­ خواهیم تا گروه تروریستی «لشکر جنگوی» را به­ خاطر جنایات و نسل­ کشی­ های آشکار و غیرقابل انکارش، در لیست سیاه تروریستی قرار داده و تمامی رفت و آمدهای سران آن را ممنوع و دارایی­ هایش را بلوکه نماید تا این منطقه آرامش خود را بازیابد.
  4. ما با قاطعیت اعلام می­ داریم اگر امنیت هزاره ­های پاکستان تأمین نگردد و خواسته­ های هزاره ­های متحصن در شهر کویته­ ی پاکستان برآورده نشوند، ما در روزهای آینده دست به تحصن و اعتصاب غذای نامحدود خواهیم زد.

نهادهای مدنی، نویسندگان و دانشجویان هزاره­ ی افغانستان
دوشنبه 25 جدی 1391
کابل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا ما را با استدلال و نظرات علمی خود یاری رسانید