۱۳۹۱ دی ۱۱, دوشنبه

کمپ لیبرتی که اعضای مجاهدین خلق ایران در آن مستقر هستند، هم‌چنان در آب باران غرق است



 
بغداد، خبرگزاری فرانسه (AFP)

طبق اظهارات سخنگوي سازمان اپوزيسيون مجاهدين خلق ايران, قرارگاه مخالفان ايراني واقع در نزديکي بغداد هم‌چنان غرق در آب باراني است که چهار روز پيش باريد و بدترين بارش باران از سي سال پيش بود.
شهريار کيا سخنگوي اين سازمان طي بيانيه‌يي اعلام کرد، «به‌رغم گذشت چهار روز از بارش باران هنوز بخشهاي متعدد قرارگاه ليبرتي به‌ويژه بخشهاي جنوب و جنوب غربي غرق در آب و گل است». وي افزود «سطح آب هم‌چنان تا زانوي نفرات است درحالي‌که فاضلابها لبريز و با آب باران مخلوط شده که باعث آلودگي محيط و انتشار بيماريها شده است».
بارش زياد باران در بغداد منجر به کشته شدن چهار نفر گرديد و ساکنان پايتخت روز چهارشنبه که دولت به‌علت غرق شدن خيابانها در سيلاب تعطيل رسمي اعلام کرد با مشکل تردد مواجه شدند. کيا گفت «ساکنان کمپ ليبرتي توانستند 9 ميليون ليتر آب را با تانکرهاي محدود و وسائل ابتدايي ديگر و در ميان موانعي که دولت عراق ايجاد کرد خارج نمايند».
از سوي ديگر تعدادي از نمايندگان پارلمان عراق در نامه‌يي به دبيرکل سازمان ملل ‌متحد خواستار اعلام ليبرتي به‌عنوان کمپ پناهندگي تحت نظارت کميسارياي عالي امور پناهندگان و تضمين حق ساکنان براي فروش اموالشان در اشرف شدند.
نمايندگان در اين نامه‌ خواستار اعلام قرارگاه ليبرتي به‌عنوان کمپ پناهندگي تحت نظارت سازمان ملل ‌متحد و نه يک کمپ موقت آن‌چنان که توافق شده بود، گرديدند.
وزارت‌خارجه آمريکا در ماه سپتامبر اعلام کرد که سازمان مجاهدين خلق را بعد از ساليان فشار اعمال شده از سوي اين سازمان که رهبري آن در پاريس مستقر است از ليست سياه خارج کرده است. به درخواست عراق حدود سه هزار تن از اعضاي مجاهدين خلق از قرارگاه تاريخي اشرف که در دهه هشتاد تأسيس شد به کمپي نزديکتر به پايتخت بغداد موسوم به «قرارگاه الحريه» (ليبرتي) منتقل شدند. مخالفان ايراني از فضاي کمپ (جديد) که گفتند پليسي است شکايت دارند. اين انتقال بر اثر توافق بين بغداد و سازمان ملل ‌متحد و در اقدامي با هدف انتقال آنها به کشور ثالث انجام گرديد.
سازمان چپ مجاهدين خلق که در دهه شصت براي مبارزه عليه شاه ايران تشکيل شد، بعد از انقلاب اسلامي ايران در سال 1979 در عراق مستقر شد و از حمايت رژيم رئيس‌جمهور سابق عراق صداح حسين براي عمليات مسلحانه عليه ايران در جنگ ايران عراق در سالهاي (1980_1988 ) برخوردار شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا ما را با استدلال و نظرات علمی خود یاری رسانید