۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۱, شنبه

واکنش های بی منطق و بُنیاد هواداران مهدوی!



طبیعی است که هر کُنشی واکنش و یا واکنش هایی در پی دارد.اعضای گروه معترض حزب ملّت نیز پیش از اعلام موضع رسمی در شبکه های اجتماعی و رسانه ها انتظار داشتند که داکتر مهدوی و تیم خاص او به این ارتباط واکنش نشان خواهد داد.پس از نشر بیانیۀ شماره (3) اعضای گروه معترض، تعدادی که ما به خوبی می شناسم، زیر نام های جعلی و مستعار وارد فیس بوک شده اند و در واقع، به شکل غیر مستقیم سنگ دفاع از مهدوی را به سینه می کوبند.یکی از آشنایان به نام قدرت الله احمدی که در روزنامۀ سروش ملت فعالیت می کند و در عالم بی خبری از انتقادها و جدل هایی که ما با دبیرکل حزب انجام داده ایم، با ارایۀ اظهار نظر های خود در چندجایی گفته است که یک تعداد از آدم ها به خاطر بی مسؤولیتی از حزب اخراج شده اند؛ نه آسمان به زمین می خورد و نه زمین به آسمان. اعضای گروه متعرض هم با اعتراض علنی خود تصمیم نداشته است که زمین را به آسمان و یا آسمان را به زمین بزند، بلکه هدف این عده از دوستان این بوده است که آنچه را که تحت نام «مردم» و « ملت» و در حزب ملت افغانستان جریان دارد، با خوانندگان شریک کند و بگذارد افکار عامه خود قضاوت کنند.عدۀ دیگری زیر نام های مستعار روقیه صادقی، میرزایی، فهیمه صادقی و.. نیز با نوشتن خبرهای غیرمستقیم در واقع واکنش رسمی جعفرمهدوی و دو سه تن اعضای بی اراده و غیر مستقل هم فکر او را بیان می کنند؛ نه موضع اکثریت اعضای شورای اجرایی و شورای مرکزی حزب را.
  1. ما دقیقاً در جریان هستیم که در جلسۀ شورای اجرایی ای که روز جمعۀ گذشته دایر شده بود، به اساس توافق قبلی ای که بین مهدوی و دوسه تن از اعضای نام نهاد شورای عالی نظارت صورت گرفته بود، بر اخراج چهارتن از اعضای شورای اجرایی تصمیم گرفته اند.این تصمیم گیری خیلی مضحک و خنده آور است؛ زیرا این اعضای شورای عالی نظارت اگر استقلال عمل می داشتند، به جای چنین خوشخدمی می بایست در بارۀ تخلفات آقای دبیر تصمیم می گرفتند: سفر رسمی به ایران فقط با سپری شدن مدت اندکی پس از کنگره بدون اندک ترین مشورت و رایزنی با شورای اجرایی و معاونین اش ، تصمیم گیری برای سفری با پاکستان با عدۀ خاصی همانند قرین و عارفی (این سفر با اعتراض بهنگام اعضای گروه معترض لغو گردید)، تصمیم گیری خود خواهانۀ دبیر پس از ایران برای پیوستن به حزب استاد محقق برای برگزاری همایش استاد مزاری ، برگزاری سالگرد استاد مزاری در برخی ولسوالی های هزاره نشین بدون برگزاری جلسۀ شورای اجرایی و از طریق توظیف افراد خاصی که انتقادات جدی اعضای شورای اجرایی و مرکزی حزب را به دُنبال داشت؛ سفر بدون مشورت با معاونین و شورای اجرایی به هرات و بازگشایی دفتر در آن ولایت که این تصمیم گیری فردی و خودخواهانۀ جناب عالی نیز واکنش ها و نارضایتی های جدی را در پی داشت؛ بی اعتنایی ایشان در جلسۀ شورای اجرایی به پیشنهادی که برای تأمین شفافیت مالی صورت گرفته بود و صدها حرف و حدیث های ناگفته که در متن اعتراضی شماره (2) گروه معترض درج شده و به زودی با دوستان شریک خواهند شد.حال، از این شورای عالی نظارت خود باخته و غیرمستقل می توان پرسید که شما دربرابر این رفتارهای دبیر چه کرده اید؟ این درحالی ست که خود معاون شورای عالی نظارت (در واقع رییس آن نهادِ نام نهاد) در آن نخستین روزهایی که در جمع اعتراض کنندگان قرار داشت، حرف هایی به ارتباط دید و بازدیدهای سرّی برخی سفارت های خارجی حرف هایی بر زبان راند که اگر مهدوی بشنود، سکتۀ مغری خواهد کرد.
  2. عده ای از هواخواهان مهدوی زیر نام های مستعار[که البته همۀ شان را می شناسیم]، تذکر داده اند که نگران نباشید، با رفتن چند نفر بی مسؤولیت و ظیفه ناشناس حزب ملّت سقوط نمی کند.ما اعضای گروه متعرض هم در هیچ بیانیۀ رسمی و غیر رسمی خود آرزوی سقوط حزب را نداشته ایم و مطرح نکرده ایم. درواقع، این سر وصداهای رسانه ای و فیس بوکی فقط به خاطر آگاهی اذهان عامه است. ما قبول داریم که شخصیت های دلسوز و تحصیلکرده ای همانند آقای داکتر باقری، سعادت، داکتر صابر نصیب و آقای شهیدانیو برخی جوانان صادق و متهعد نیز در حزب وجود دارند و برای خروج از بی برنامگی های حزب همگام با ما تلاش های جدی هم انجام داده اند، اما متأسفانه مشکل این جاست که این افراد از قدرت تصمیم گیری بایسته بر جناب دبیر برخوردار نبوده و نیستند؛ طور مثال: در آخرین جلسۀ اعتراضی ای که با ایشان داشتیم و ایشان اصرار برای همکاری می کردند، آنها سه ساعتِ تمام با ما در حال بحث و صحبت بودند، در همان حال، آقای مهدوی با زبان صریح و تمسخرآمیز گفته بود: " این جلسات ضیاعِ وقت است..این ها را گفتم که وقتِ خود را ضایع نکنید!». این واکنش های دبیر و واکنش های مشابهی که ایشان در صحبت های دوستانه ای با تعدادی از گروه معترض انجام داد، نشانگر آن بود که ایشان اعضای گروه معترض را مانعی در برابر روابط سیاسی خود با برخی کشورهای خارجی و مسایل تمویل مالی حزب از روش های غیر مشروع می داند و به هیچ وجه تا کنون حاضر نبوده و نخواهد بود که زمینه ای برای کار و فعالیت های رسمی در حزب به وجود آید.
  3. درمتن واکنشی مختصری غیر رسمی ای که از زبان برخی هواداران مهدوی در شبکه های اجتماعی به نشر رسیده است، گفته اند که شورای عالی نظارت تصمیم اخراج چهارتن اعضای شورای اجرایی ( حسن یار، صمیم، سروش و فولادی) را به خاطر کم کاری، بی مسؤولیتی و دسیسه سازی علیه حزب اخراج کرده است. جالب است که این تصمیم چرا در برابر آقای داکتر عارفی صورت نگرفت. به خاطر نارضایتی های ایشان با دبیر، به صورت مکرر درحد اقل 10 جلسۀ حزبی شرکت نکرد، اما پس از آن بدون توضیح و پرسش و پاسخی به کار اش ادامه داد و این موضوعی بود که ما در متن شماره (2) خود تذکر داده ایم. در ضمن، این که ایشان ادعاء می کنند ما در چند جلسۀ پیاپی شرکت نکرده ایم، دروغ و ادعای محض است؛ زیرا از آن نخستین انتقادی که ما مطرح کردیم، دیگر به استثنای یک مورد، هیچ جلسۀ شورای اجرایی رسمی و همه شمول برگزار نشده است؛ بلکه بیشتر جلسه ها از نوع جلسات اضطراری بوده که مهدوی فقط با عده ای از سرسپردگان دربارِ خود برگزار کرده است و آنجا پلان دسیه سازی و توطیه را علیه تیم انتقادی طراحی کرده و به زبان ها شایع کرده است. آن گونه با معاونین صحبت کرده ایم، در اکثر جلسه معاونان حزب نیز حضور نداشته اند.در پاسخ به این که ما را به کم کاری متهم کرده است، این خود جالب است. افراد درون حزبی می دانند که چه کسی و کسانی کم کار اند و آنهایی که در شبکه های اجتماعی و رسانه حضور دارند، نیز این موضوع را بهتر درک و قضاوت می کنند.
  4. گفته اند که به غیر از اعضای شورای اجرایی، افراد دیگر شامل لیست از نام خود انکار می کنند، این نیز یک دروغ و توطیۀ محض است. اگر قضیه این چنین است، چرا خود جناب عالی شب ها و روزها به گونۀ مکرر با آنها در تماس می شود، طی صحبت های طولانی ای هزار عذر و تضرع می کند تا وی از تیم خارج شود.ما روزانه مکرر با همۀ افرادی که نام شان در لیست اند، صحبت و گفت و گو داریم و آنها هر تماسی را که از آدرس آقای مهدوی و هواخواهان اش صورت می گیرند، با اسناد و مدارک در اختیار ما قرار می دهند و در صورت نیاز، این گفت و گوها را نیز بیرون خواهیم داد.
در پایان، برای آنهایی که تلاش می کنند از مهدوی آدم متعهد و صادق و دلسوز به سرنوشتِ مردم و حزب نشان دهند، آرزوی موفقیت داریم و ما با بازهم تصریح می کنیم که هدف از این اعلام موضع های رسمی ما فقط و فقط آگاهی دهی نسل جوان و تحصیلکرده ای اند که تصوّر می کردند و یا تصوّر مهدوی و حزب ملت[ البته با وضعیت کنونی خود] می توانند آنها را در راستای منافع مردم مدیریت و رهبری کند.ورنه، چندان در بند این نیستیم که در نهایتِ امر چه کسی با مهدوی می ماند و یا نمی ماند و باور هم داریم که حزب مهدوی لنگ و لنگان با چند نفر افراد منفعت طلب، بی اراده و آقای بلی گو ادامه خواهد داد، اما هیچ گاهی آن شعارهای دهن پُرکن و کلانی را که در اساسنامه و مرامنامۀ حزب آورده شده اند، جامۀ عمل نخواهد پوشید.اعضای تیم معترض با درک همۀ واقعیت ها، نوع موضع گیری آقای مهدوی و هواخواهان اش را نوعی بازی بچگانه و بی منطق می داند و باورمند است که تا آخرین لحظه با اتخاذ موضع علنی، منطقی، مستند و مستدل به مباررۀ خود برای اصلاح و تغییر در رهبری حزب تلاش کند.
والسلام
یازدهم می 2013 میلادی، کابل


پانوشت ها:
  1. داکتر سعادت( معاون اقتصادی حزب) پس از بازگشت به افغانستان، صادقانه با ما نگرانی های خود را به ارتباط سفر آقای مهدوی ابراز کرد و تذکر داد که در ایران پیش از رسیدن دبیر، سر وصداهایی بود که حزب با مجموعی از اوراق و اسناد آمده است تا معامله ای انجام دهد.البته، درجلسۀ شورایی اجرایی، آقای مهدوی ناخواسته از ملاقات خود با رییس دانشگاه جامعته المصطفی یادآوری کرد.
  2. اعضای گروه معترض به اضافۀ تعداد دیگری طرفدار برگزاری همایش های مستقل بودند و از یک ماه قبل ستادی در این راستا نیز تشکیل شده بود؛ چنان که یاسین صمیم به عنوان مسؤول بخش ارتباطات، حلیم سروش به عنوان مسؤول بخش علمی-فرهنگی و بصیر بیتا به عنوان مسؤول بخش هنری-فرهنگی در این راستا فعالیت هایی را انجام داده بودند.آقای بیتا با یک عده شاعران و هنرمندان صحبت کرده و رضایت آنها را برای شرکت در همایش کسب کرده بود و آقای سروش نیز فراخوانی را برای برگزاری یک سمینار علمی-تحلیلی به نشر رسانده بود، اما متأسفانه با برگشتِ آقای مهدوی از ایران، به یک بارگی همۀ این تلاش ها نادیده انگاشته شده و ایشان همراه با عارفی برای پیوستن به تیم آقای محقق پای فشاری داشتند.در جلسه به نتیجه نرسیدیم، سپس در یک جلسۀ فرمایشی ای که در منزل ایشان با حضور سه-چهار نفر اعضای شورای اجرایی و تعدادی از اعضای شورای عالی نظارت تدویر گردیده بود، آقای مهدوی تصمیم خود را بر دیگران قبولاند و پس از آن بیانیۀ را به عنوان تصمیم اعضای شورای اجرایی صادر و در آن بر استادخلیلی تاخته بود و وی را به بی اعتنایی به تصمیم مردم متهم کرده بود.
  3. در صورت نیاز و فرصت مناسب، کلیپ صوتی گفته های آن عالی جناب نشر خواهد شد تا خوانندگان به درستی قضاوت کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا ما را با استدلال و نظرات علمی خود یاری رسانید