۱۳۹۱ بهمن ۲۷, جمعه

در پاسخ به انوری سرکرده ی جنایت کاران افشار


سلام قومای گل،

حرکت اخیر جمع کوچکی از دوستان ما، متأسفانه باعث گردید تا از سویی طلسم نزدیک شدن و مذاکره کردن با قاتلان و جنایت کارانی که تنها باید محاکمه می شدند، شکسته شود و از دیگر سو، سید حسین انوری این دجال فریب کار عصر ما که علیرغم عیان بودن خون بی گناهان بی شماری بر دستانش، تصمیم گرفته تا از فرصت به دست آمده و ملاقات مشروعیت بخشی که نصیبش گردیده است، بالاترین بهره را ببرد و از لاک دفاعی گذشته اش بیرون بیاید. حتا بی شرمانه تر این که، خود را در موضع حق قرار دهد و مزاری بزرگ این شهید والامقام خلق سربلند و آزاده ی هزاره را عامل جنایت فراموش ناشدنی افشار تلقی نماید و بدتر از آن نیز، شمشیر فرسوده اش را در هوا چرخانیده و فریاد «هل من مبارز» سر دهد و خواهان مناظره در مورد افشار شده است.
جمع ما تلاش کامل خود را به کار می بندد تا هرگز با اقدامات ساده لوحانه و بی تأمل خود باعث مطرح شدن دوباره ی این فرد منزوی در عرصه ی سیاست نگردند. کسی که در طول سال به جز همپالگی ها و یا دریوزگان متاع، کسی سراغش را نمی گیرد و این انزوا را در انتخابات پارلمانی دیدیم که با آوردن رأیی کمتر از هزار، دچار شوکه شده و موقعیت خودش را تشخیص داد و برای برملا نشدن بی عزتی رأی نیاوردنش در ملأ هام، با پرداخت 185 هزار دالر آن را لاپوشانی نمود. اما درعین حال هرگز نخواهیم گذاشت تا وی در میدانی که متأسفانه به دلیل یک اشتباه کوچک فراخ گشته است، گرد و خاک راه بیندازد و جولان دهد و هر لجنی را که بخواهد از دهانش خارج نماید.
ما اعلام می داریم که مذاکره و مناظره ی قاتل و دادخواهان در هیچ سنت و جامعه ای رایج نبوده و علاوه بر آن، پندار و کردار فرد جنایت کاری چون انوری هرگر نشان از تحول و مدنیت گرایی را بروز نداده تا ما وارد مناظره و مذاکره با وی گردیم. او همیشه نشان داده است که هنوز از ماهیت هزاره ستیزی و ایجاد نفاق میان مردم ما دست برنداشته و سخنانش هم بر عدم«به روز» شدن افکارش دلالت دارند. بنابراین و با توجه با موارد یادشده، او را شایسته ی آن نمی بینیم تا او را در نقطه ی مقابل مناظره با خود بنشانیم.
او پیش از آن که ما را طرف مناظره ی خود بیابد، باید به ده ها سوال تاریخی پژوهش گران، بازماندگان و شاهدان عینی و نیز اسناد کتبی موجود پاسخ بگوید. هرگاه او رسما پذیرفت (با وجود اسناد و مدارک و حتا سخنان خودش) که در جنگ افشار در نقطه ی مقابل مردم هزاره قرار داشته است، ما حاضریم در رابطه با بحث درستی و یا جنایت بودن آن اقدام، در مناظره با نماینده ی تام الاختیار وی که فاقد پس منظر جنایت کارانه باشد، شرکت نماییم.
تا آن زمان نیز به او اجازه نخواهیم داد که به رجزخوانی های مهملش ادامه دهد و به او خواهیم فهماند که تمامیت جامعه ی مدنی مردم هزاره با پشتیبانی بی دریغ مردم خود، همچنان یک صف و یک صدا در برابر هر خائن و هزاره ستیزی خواهد ایستاد. انوری نیز باید و حتما از این توهمش بیرون بیاید که ملاقات اخیر به درز شدن صف ما منجر گردیده بلکه تجربه ای است که ما را متحدتر و فشرده تر از پیش خواهد نمود.
مُّحَمَّدٌ رَّ‌سُولُ اللَّـهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ‌ رُ‌حَمَاءُ بَيْنَهُمْ

جمعه 27 دلو 1391
کابل


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا ما را با استدلال و نظرات علمی خود یاری رسانید