۱۳۹۱ بهمن ۲۱, شنبه

اصابت حداقل 35 موشك و خمپاره به ليبرتي و 6 شهيد



ساعت 4 و 45 دقیقه ی بامداد روز شنبه 21 بهمن، کمپ پناهندگی لیبرتی مورد اصابت موشکی قرار گرفت که  با روشن شدن هوا مشخص شد كه اين كمپ كه مساحت آن نيم كيلومتر مربع است لااقل مورد اصات 35 خمپاره و موشك واقع شده است. اسامي شهيدان عبارتند از پوران نجفي، يحيي نظري، اكبر عزيزي، مصطفي خسروي، مهدي عابد و هادي شفيعي.
همچنین شورای ملی مقاومت بزرگترین اپوزسیون براندازی رژیم حاکم بر ایران طی اطلاعیه های متعدد اعلام نمود که شوراي امنيت براي حفاظت از ساكنان در براير حملات بعدي بايد مداخله نموده و حكومت عراق را ملزم به بازگرداندن ساكنان به اشرف كند.
مشاهدات و ارزيابي هاي فني در صحنه نشان ميدهد حمله به ليبرتي از فاصله نزديك و از قلب يك منطقه نظامي تحت كنترل حكومت مالكي با خمپاره و موشكهاي 107ميليمتري صورت گرفته است. گرداگرد كمپ نيم كيلومتري ليبرتي را يكانهاي مختلف و متعدد از ارتش و پليس عراق فراگرفته اند.
ساكنان ليبرتي و نمايندگان و وكلاي آنها ضمن يكسال گذشته بيش از 100 بار به مارتين كوبلر و ديگر مقامات ملل متحد و مقامات وزارتخارجه آمريكا خاطرنشان كرده بودند كه تلنبار كردن 3200 نفر در اين مكان اندك نيم كيلومتري بسيار خطرناك است. اين در حاليست كه ضمن 27 سال گذشته عليرغم حملات مكرر هوايي و موشكي و خمپاره باران اشرف از جانب رژيم ايران و مزدوران آن در عراق و حتي سه نوبت شليك موشكهاي اسكاد B در سالهاي 1994 و 1999 و 2001، فقط يك كشته بر جاي گذاشت.
با كمال تاسف مارتين كوبلر هيچ هدفي جز تخليه شتابان اشرف به خواست مالكي و رژيم ايران نداشت و نظريه صريح كميساريا در باره فقدان استانداردها در ليبرتي را زير پا گذاشت و با جعل و تحريف، آنرا واروونه جلوه داد. خانواده شهيدان شكايت هاي خود در اين خصوص را به دادگاههاي بين المللي ارائه خواهند داد.
شوراي امنيت ملل متحد براي حفاظت از جان پناهندگان در براير حملات مجدد در شبهاي آينده بايد بلادرنگ مداخله نموده و حكومت عراق را ملزم به بازگرداندن ساكنان ليبرتي به اشرف كند.
خانم رجوي از پرزيدنت اوباما و دبيركل، كميسر عالي امور پناهندگان و كميسر عالي حقوق بشر ملل متحد خواست 3100 تن پناهندگان بي دفاع بخاطر حفظ جانشان از كمپ ليبرتي كه مساحت آن 80 برابر كوچكتر از اشرف است و فاقد هرگونه سرپناه مي باشد بلادرنگ به اشرف منتقل شوند. دولت آمريكا و ملل متحد در قبال امنيت و سلامت اين پناهندگان مسئوليت مستقيم دارند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا ما را با استدلال و نظرات علمی خود یاری رسانید