۱۳۹۱ بهمن ۱۶, دوشنبه

پلاتفرم 10 ماده اي خانم مريم رجوي



1. از نظر ما آراي مردم تنها ملاك سنجش است و بر همين اساس خواهان يك حكومت جمهوري مبتني بر آراي مردم هستيم.
ما خواهان يك نظام كثرتگرا و آزادي احزاب و اجتماعات هستيم. به كليه آزاديهاي فردي احترام مي‌گذاريم. و بر آزادي كامل رسانهها و دسترسي بيقيد و شرط همگان به فضاي مجازي تأكيد داريم.
2. ما در ايران آزاد شده فردا، از لغو حكم اعدام دفاع مي‌كنيم و نسبت به آن متعهديم.
3. مقاومت ايران جدايي دين و دولت را برقرار خواهد كرد، هرگونه تبعيض در مورد پيروان كليه اديان و مذاهب ممنوع خواهد بود.
4. ما به برابري كامل زنان و مردان در كليه حقوق سياسي و اجتماعي و مشاركت برابر زنان در رهبري سياسي معتقديم. هر گونه اشكال تبعيض عليه زنان ملغي خواهد شد، و آنان از حق انتخاب آزادانه پوشش برخوردار خواهند بود.
5ـ ما مدافع برابري كامل همه مليتهاي كشورمان هستيم و زبان و فرهنگ هموطنانمان را، از هر مليتي كه هستند، در زمره سرمايههاي انساني تمام مردم اين كشور ميدانيم كه بايد در ايران فردا گسترش و ترويج پيدا كنند.
6. ما خواهان ايجاد يك نظام قضايي مدرن مبتني بر احترام به اصل برائت، حق دفاع، حق دادخواهي، حق برخورداري از محاكمه علني و استقلال كامل قضات هستيم. قانون شريعت آخوندي در ايران فردا جايي نخواهد داشت.
7. ما متعهد به «بيانيه جهاني حقوق‌بشر» و ميثاقها و كنوانسيونهاي بين‌المللي ازجمله، «ميثاق بين‌المللي حقوق مدني و سياسي»، «كنوانسيون عليه شكنجه» و «كنوانسيون حذف كليه اشكال تبعيض عليه زنان» مي‌باشيم.
8. ما مالكيت شخصي، سرمايه‌گذاري خصوصي و بازار آزاد را به‌رسميت مي‌شناسيم. و اين اصل را پيشاروي خود داريم كه چه در اشتغال و چه در كسب و كار تمام مردم ايران بايد از فرصتهاي برابر برخوردار باشند.
9. سياست خارجي ما مبتني بر همزيستي مسالمت‌آميز، صلح و همكاريهاي بين‌المللي و منطقه‌يي و احترام به منشور ملل متحد خواهد بود.
10. ما خواستار آنيم كه ايران آزاد فردا يك كشور غيراتمي و عاري از سلاحهاي كشتار جمعي باشد.

۱ نظر:

لطفا ما را با استدلال و نظرات علمی خود یاری رسانید